امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://file.cloob24.com
0

همه افراد گهگاهی بی دلیل احساس استرس می‌کنند، اما اگر مراقب نباشید، حتی استرس‌های کوچک می‌توانند به سلامت شما آسیب بزنند. استرس بر ذهن و بدن شما تأثیر می‌گذارد و می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند افسردگی، سردرد، اختلالات گوارشی، بیماری قلبی و سکته شود.

در حالی که استرس بخشی طبیعی از وجود انسان است، بسیاری از عوامل استرس زای رایج ارزش اتلاف انرژی فیزیکی و ذهنی ما را ندارند. در زیر هفت دلیل غیرضروری استرس و توصیه‌هایی برای جلوگیری از آن‌ها آورده شده است.

تکرار موقعیت‌های استرس زا

تکرار یک موقعیت استرس‌زا در ذهنتان برای شما مفید نیست و در واقع می‌تواند باعث شود استرسی را که قبلاً تجربه کرده‌اید دوباره زنده کنید. مغز نمی‌تواند تفاوت بین آن چه ما به آن فکر می‌کنیم و آن چه واقعاً در حال وقوع است را تشخیص دهد. بنابراین، اگر در حال تمرکز بر روی چیزی منفی باشیم که در گذشته اتفاق افتاده است، دوباره واکنش استرسی را در بدن خود تجربه خواهیم کرد. برای غلبه بر این عادت بد توصیه می‌شود طرز فکر خود را در مورد برخی موقعیت‌ها تغییر دهید. اظهارنظر درباره خودتان با تمرکز بر افکاری مانند «من سالم و خوب هستم»، «سیستم ایمنی من قوی است» و «من با اطمینان به سوی آینده پیش می‌روم» می‌تواند به توقف چرخه بی‌پایان تفکر منفی کمک کند. برای مدیتیشن وقت بگذارید. تمرکز بر تنفس در حالی که در دم در ذهنتان می‌گویید؛"من هستم" و در بازدم می‌گویید؛ "در آرامش هستم" می‌تواند به متوقف کردن استرس کمک کند.

فکر کردن به بدترین حالت

تمرکز بر پیامدهای منفی احتمالی یک موقعیت، مانند این که قرار ملاقات چگونه پیش می‌رود یا این که رئیس جدید شما را دوست دارد یا خیر، فقط افکار منفی را در مورد آینده نشان می‌دهد. یکی از راه‌های مبارزه با فکر کردن به بدترین حالت این است که در نظر بگیرید آیا عامل استرس‌زا واقع بینانه است و از خود بپرسید که آیا این چیزی است که شما را آزار می‌دهد یا خیر. گاهی اوقات، وقتی این سؤال‌ها را از خود می‌پرسید، به وضوح متوجه می‌شوید که این واقعاً مشکل بزرگی نیست و می‌توانید از عهده آن برآیید.

راه دیگری برای جلوگیری از تفکر در بدترین حالت، ماندن در زمان حال است. به عنوان مثال، در حین انجام کارهای روزانه مانند شستن ظروف، می‌توانید زمانی را برای تجربه بوی صابون، احساس آب یا نحوه برخورد نور با حباب‌ها اختصاص دهید. هرچه بیشتر در آن چیزها گم شوید، بیشتر از فکر کردن به گذشته و توجه به آینده جلوگیری می‌کنید.

به تعویق انداختن کار

همه به دلایل مختلف کار را به تعویق می‌اندازند، اما در بسیاری از موارد، افراد کار را به تعویق می‌اندازند، زیرا احساس می‌کنند فعلاً وقت انجام آن کار را ندارند یا از انجام دادن آن می‌ترسند. این می‌تواند ناامیدی و استرس ایجاد کند.

برنامه‌ای برای مقابله با یک پروژه چالش‌برانگیز به صورت گام به گام و نه یک‌ باره ارائه دهید. یک هدف بلندمدت تعیین کنید و سپس برای رسیدن به آن، اهداف کوچک‌تر تعیین کنید. وقتی کاری را در قطعات کوچک انجام می‌دهید، به شما امکان می‌دهد احساس موفقیت داشته باشید و تقویت‌کننده‌های مثبتی ایجاد می‌کند که به شما انگیزه می‌دهد تا ادامه دهید. برای هر دستاورد کوچکی به خود افتخار کنید.

دیر شدن

دلایل زیادی برای دیر رسیدن وجود دارد که برخی از آن‌ها به سادگی خارج از کنترل شما هستند. اگر کمبود وقت یکی از دلایلی است که شما اغلب دیر می‌کنید، پیشنهاد می‌شود که از خود بپرسید که آیا بهتر است یک رویداد یا تعهد در برنامه شما قرار بگیرد یا خیر و بدانید چه زمانی باید دعوتی را رد کنید. اما زمانی که علت دیر رسیدن کار نکردن زنگ ساعت یا ترافیک سنگین باشد، مهم است که بدانید این شرایط خارج از کنترل شما هستند و فقط توانایی انتخاب واکنش خود را دارید. به جای این که به خاطر دیر رسیدن خود را مورد شماتت قرار دهید، یاد بگیرید که رها کنید و به جای منفی‌ها، روی مثبت‌ها تمرکز کنید.

غرق شدن بیش از حد در رسانه‌های اجتماعی

وقتی در رسانه‌های اجتماعی غرق می‌شوید، خود را با دیگران مقایسه می‌کنید که باعث استرس می‌شود. شما ارزش و عزت نفس خود را براساس آن چه از دیگران می‌بینید درجه بندی می‌کنید، نه براساس معیارهای موفقیت و خوشبختی خود. پرسه بیش از حد در رسانه‌های اجتماعی نیز می‌تواند ما را بسیار آسیب پذیر کند و احتمال آسیب دیدن ما را افزایش دهد. با تعیین مرزهای شخصی و صرف زمان مشخصی در روز برای بررسی رسانه‌های اجتماعی از این عامل استرس‌زا اجتناب کنید.

درهم ریختگی در خانه یا محل کار

به هم ریختگی نشان‌دهنده احساس شما و آنچه در زندگی شما می‌گذرد است. بنابراین جای تعجب ندارد که یک اتاق درهم و برهم یا یک دفتر به هم ریخته می‌تواند ما را دچار استرس کند. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است برخی افراد اجازه دهند به هم ریختگی بر فضا حاکم شود این است که نمی‌دانند با فضا چه کنند.

مرتب کردن فضای خود را گام به گام انجام دهید. هر بار 20 تا 30 دقیقه برای مرتب کردن یک کشو وقت بگذارید، سپس کمی استراحت کنید. همچنین اگر در دور انداختن چیزی مشکل دارید، دو سوال از خود بپرسید: آیا این را دوست دارم؟ و آیا از این استفاده می‌کنم؟ اگر حدود یک سال است که از چیزی استفاده نکرده‌اید، احتمالاً زمان آن رسیده است که از شر آن خلاص شوید.

نگرانی در مورد پولی که خرج کرده‌اید

فکر کردن به پولی که قبلاً خرج کرده‌اید، نوعی زندگی کردن در گذشته است. برای اجتناب از این عامل استرس‌زا، تمرکز بر زمان حال و چیزهایی که می‌توانیم کنترل کنیم، مانند تصمیم‌های مالی که در آینده خواهیم گرفت، مهم است. می‌توانید با درک اینکه پول خوشبختی نمی‌آورد، با انتخاب معاشرت با دوستان به جای بیرون رفتن و خرج کردن بی هدف پولتان و اجتناب از خریدهای قسطی و چکی، به خودتان کمک کنید تا با مسئولیت پذیری پول خرج کنید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com