امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://file.cloob24.com
0

تاثیر رسانه های تصویری در آموزش کودکان ابتدایی

استفاده از تصویر در آموزش برای یادگیری هرچه بهتر مطالب سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیر خود را در یادگیری عمیق دانش آموزان گذاشته است.

استفاده از تصویر در آموزش بدین معنی است که ما درس ها را از حالت اتنزاعی و شنوایی مفرط خارج کنیم و حواس بیشتری از کودکان را مورد درگیری قرار دهیم.

چون کودکان در سنین عینی گرایی هستند یعنی باید بک چیز را ببینند تا بتوانند درک درستی نسبت به آن داشته باشند.مسوولان آموزش باید تدابیری بیاندیشند تا از حواس پرتی کودکان جلوگیری و تمرکز حواس آنان را بر مطلب مورد نظر جلب کنند و یادگیری عمیقی در بچه ها ایجاد کنند.

استفاده از تصویر در آموزش مطالب درسی باعث می شود که از شیوه گویندگی و شنوندگی فاصله بگیریم،یعنی اینکه معلم مطالب را بیان کند و دانش آموز تنها شنونده مطلب باشد و این قضیه مهم نباشد که دانش آموز چقدر و چطور مطلب را یاد گرفته است.

حال برای اینکه ما دروس را به صورت تصویری ارائه دهیم چه راهکارهایی را باید در نظر بگیریم؟

برای این منظور ما باید با توجه به مطلب مورد نظر تصاویر و اعمال را می توانیم با انها هماهنگ کنیم.مثلا بطور نمونه دروس ریاضی،فارسی و علوم را اینگونه می توانیم ارائه دهیم:

درس فارسی را به صورت یک داستان کوتاه نمایشی تصویری ارائه دهیم یا در درس علوم انجام آزمایش ها را اینگونه ارائه دهیم که مواد آزمایش را مهیا کنیم تا از نزدیک بطور ملموس مشاهده کند. در درس ریاضی نیز می توان اینگونه عمل کرد.برای نشان دادن چهارعمل اصلی و... از شکل و نمایش استفاده کنیم.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com