امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://file.cloob24.com
0

مقدمه

امروزه یکی از مشکلاتی که ما در امر یادگیری دانش آموزان با آن مواجه هستیم یادگیری سطحی و بازخورد کم در کلاس درس می باشد.یادگیری که در کلاس درس انجام می شود و بعد از اتمام کلاس بیشتر مطالب به دلایل مختلف از یاد می رود آموزش از راه دوراین امکان را فراهم می کند که دانش آموزان در هر محیطی به امر یادگیری بپردازند و محیط آنها را برای یادگیری خسته نمی کند. مسئله دیگری که ذهن اکثر دانش آموزان را مشغول کرده است این است که آیا می توان مطالب درسی و آموزشی رادر محیط خارج از محیط مدرسه آموزش داد.

در صورتی که این اتفاق رخ دهد دانش آموزان می توانند متناسب با سطح یادگیری پیش بروند,یعنی اگرمطالبی را به سختی یاد می گیرند زمان بیشتری را صرف آموزش آن مطلب بکنند و هنگامیکه به یک مسئله ساده بر می خورند نیز می توانند به صورت سریع از آن گذر کنند که این امر باعث می شود که همواره مطالب برای فرد تازه وبدیع باشد.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که از رفتن به کلاس های پرجمعیت وخسته کننده آزرده خاطر باشید یا از فاصله طولانی خانه و مدرسه رنج برده باشید ممکن است آموزش از راه دور این موانع را برطرف کند، اما آیا این یادگیری موثر و مفید خواهد بود؟ مسئله مهمی که این زمان پیش می آید این است که آیا آموزش از راه دور می تواند ضمانت اجرایی کافی را داشته باشد، و صرف ارائه بسته های آموزشی به فراگیران ضامن یادگیری دانش آموزان است یا در صورت عدم یادگیری سبب دلزدگی آنها از مطالب می شود.

 جان کلام مسئله و دغدغه اصلی که:

1- آیا آموزش از راه دور بهتر است یا آموزش کلاسی؛ مزایا و معایب کدام یک بیشتر و کدام یک کمتر است؟

و سوالاتی که در پیکره ی مقاله در مورد آنها بحث و بررسی خواهیم کرد.

2- آیا می توان به صورت مکمل از آن استفاده کرد؟

3- آیا آموزش از راه دور در تمامی مدارس قابل اجراست؟

4- آیا واقعا بدون در نظر گرفتن آموزش قبلی کاربران قابل اجراست؟

5- آیا آموزش را دور فعالیت کار گروهی را می تواند تقویت کند؟

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com