امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://file.cloob24.com
0

مراحل کدگذاری و چگونگی کدگذاری کردن گزارش کارورزی


مرحله اول.  کدگذاری اولیه:

حتی اگر داده­هایی که جمع­آوری کرده­اید کم باشند، برای شروع کردن کار کدگذاری زود نیست.  یکی از متن­های خود را انتخاب کنید و آن را بخوانید. کدهای اولیه را وارد کنید. باز هم، در حالیکه کدها را وارد می­کنید، متن داده­های خود را بخوانید. وقتی کدگذاری اولیه یکی از متن­ها تمام شد، متن دیگری انتخاب کنید و همان کار را دوباره انجام دهید.

مرحله دوم. مرور کدگذاری اولیه:

—       تا این مرحله کدهای بسیاری تهیه کرده­اید.  بعضی از آنها اضافی هستند و لازم است آنها را حذف کنید یا عنوان آنها را تغییر دهید.  گاهی بعضی افراد تمام عبارات و جملات یک متن را کدگذاری می‏کنند در حالیکه عده‏ای دیگر نگاهی کلی‏تر دارند.  بهتر است روشی را انتخاب کنید که برای خود شما بهتر باشد.  ممکن است بخواهید کدهایی را که انتخاب کرده‏اید، پس از بررسی داده‏هایی که قبلاً گرد آورده‏اید و داده‏های خامی که به تازگی جمع کرده‏اید ویرایش کنید.

مرحله سوم. فهرست اولیه عناوین دسته‏بندی‏ها

اکنون که کدهای خود را ویرایش کرده­اید زمان آن رسیده است که کدها را دسته‏بندی کرده آنها را مرتب کنید. بعضی کدها می‏توانند کدهای اصلی باشند اما بعضی دیگر فرعی هستند یعنی آنها را می‏توان با هم زیر یک عنوان قرار داد و زیر مجموعه آن عنوان اصلی دانست.  در واقع از فهرست طویل کدها چند فهرستِ حاوی عناوین دسته‏بندی‏ها را تهیه کرده‏ایم و زیرشاخه‏های این دسته‏بندی‏ها نیز در این فهرست قرار دارد.

مرحله چهارم ویرایش فهرست اولیه

در این مرحله لازمست همان فرایند تعاملی را ادامه دهید.  ممکن است به این نتیجه برسید که بعضی از عناوین دسته‏بندی‏هایی که انتخاب کرده‏اید از بقیه کم اهمیت‏تر هستند یا ممکن است فکر کنید دو تا از دسته‏بندی‏ها را می‏توان با هم ادغام کرد.  مهم است بدانید که هدف شما انجام تحلیل سه مرحله‏ای است و باید از «کدگذاری اولیه داده‏ها» به سوی «مشخص کردن عناوین دسته‏بندی‏ها» و «پیدا کردن مفاهیم اصلی» حرکت کنید.

مرحله پنجم. ویرایش عناوین دسته­بندی­ها

در این مرحله عناوین دسته‏بندی‏های خود را بررسی کنید و ببینید که آیا عناوین اضافی وجود دارند که بتوان آنها را حذف کرد، و اینکه آیا می‏شود عناوین اصلی را مشخص کرد.  تجربه نشان می‏دهد که اکثر پژوهشگران تازه کار همه عناوین را مهم می‏دانند.  آنها تردید دارند که بگویند بعضی مفاهیم جالب‏تر از بعضی مفاهیم دیگر است.  باید قضاوت خود را معیار قرار دهید تا بفهمید چه چیز مهم است و چه چیز مهم نیست.

مرحله ششم. از عناوین دسته­بندی­ها به مفاهیم رسیدن

مرحله آخر فرایند تحلیل داده­ها این است که مفاهیم اصلی موجود در داده‏ها را تعیین کنید.  این مفاهیم نشان می‏دهند شما چه موضوعی را در داده‏های خود دنبال می‏کنید.  قانون مشخصی وجود ندارد که بگوید چند مفهوم در داده‏ها پیدا خواهید کرد، اگر مفاهیم اندکی پیدا کنید که بر پایه و اساس محکمی استوار باشند، تحلیل غنی و خوبی انجام داده‏اید تا اینکه مفاهیم ضعیفی را به تعداد زیاد مطرح نمایید.  با خواندن مجدد داده‏های خود می‏بینید که بعضی ایده‏ها در مقایسه با سایر ایده‏ها قوی‏تر و غنی‏تر ظاهر می‏شوند.  تشخیص آنها به نظر شما بستگی دارد. پیشنهاد می‏شود، حداکثر پنج تا هفت مفهوم را در هر سری داده مشخص کنید.  بعضی اطلاعات، گرچه در داده‏ها وجود دارند اما بی‏اهمیت هستند

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com