امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://file.cloob24.com
0

گزارش ساختار سازمانی و اداری


در اولین برخوردی که با مدیرمحترم مدرسه داشتم پی بردم که وی شخصی مدبر،فرهنگیخته و تجربه کافی در امور اداری و آموزشی را دارا می باشد. نحوه ی برخورد وی با پرسنل آموزشی واداری نیز کاملا محترمانه و در چهارچوب قانون اداری است. علاوه بر آن فردی کاملا مودب و شخصیتی بسیار شکیبا دارد که از تمام نقطه نظرات همکاران ایشان جهت پیشرفت و تحصین آموزشگاه خود نهایت بهره را می گرفت.
  در طی جلساتی که در مدرسه حضور داشتم شاهد این جریان بودم که مدیر محترم با معاون و دبیران مدرسه رابطه صمیمانه و احترام متقابل برای همدیگر قائل بودند. علاوه بر آن با رفتار محترمانه از اولیاء دانش آموزان استقبال می کرد و این در خور تامل برای من بود که مدیر محترم مدرسه باید چگونه رفتار کند.
ایشان در واقع به خوبی توانسته است رابطه عاطفی محکمی با دانش آموزان برقرار کند و به همین جهت دانش آموزان به راحتی مشکلاتی که گریبان گیر مدرسه و درسی خود می باشند را با مدیر در میان می گذارند. راه های ارتباطی مختلفی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است. که از جمله می توان به صورت حضوری یا از طریق صندوق ارتباطات که در سالن جنب درب ورودی نصب شده ویا از طریق نهاد شورای دانش آموزی مشکلات خود را با مدیر در میان بگذارند و وی اینگونه در نهایت وسعت تلاش در حل و فصل مشکلات فعالیت می کند.
رابطه مدیر مدرسه با استاد راهنما بسیار خوب است و بایکدیگر گرم و صمیمی برخورد می کنند همچنین رابطه ی بسیار خوبی با والدین دانش آموزان دارند به عنوان مثال هنگامی که والدین دنبال فرزندانشان می آیند ای وقت زیادی را صرف صحبت کردن با آنها می کند و راجع به وضعیت درسی و اخلاقی و انضباطی فرزندشان با آنها صحبت می کند. رابطه مدیر نیز با دانش آموزان بسیار خوب است، ایشان زنگ تفریح را به همراه معاون بین دانش آموزان می گذراند و با آنها برخوردی صمیمانه دارد. و من در این مدت هیچ گاه مشاهده نکردم که با دانش آموزان رفتار خشونت آمیز داشته باشد.

در این آموزشگاه طرز رفتار کارکنان با هم از جایگاه مودبانه و محترمانه بی دریغ نبوده است. چرا که بار ها مشاهده شده که کارکنان در زنگ تفریح کنار هم می نشستند و از همدیگر سوالاتی پرس وجو می کردند و راهکارها و تکنیک های نوینی میان آنها داد و ستد می شد و از نقطه نظرات همدیگر نهایت بهره را می بردند.
بعضی از معلمان با معاون ارتباط بسیار نزدیکی دارند.احترامی متقابل میانشان حکم فرماست. همدلی و همکاری با یکدیگر دارند و همیشه جوی شاد و سر زنده در دفتر مدرسه بر قرار است.
همه پرسنل مدرسه با حفظ احترام مدیر مدرسه ارتباطی بسیار صمیمی و گرمی با ایشان دارند و همیشه در جهت تحصین وضعیت آموزشگاه با هم همکاری می نمایند. دلیل اصلی وجود جو مثبت مبان پرسنل، نحوی برخورد مدیر مدرسه با همگی آنهاست. آقای مدیر بسیار خون گرم وصمیمی می باشد.
همچنین ایشان در ساعات تفریح سعی می کند لحظاتی را کنار معلمین و معاون سپری کند و همین مورد نزدیکی عاطفی بیشتری میانشان به وجود آورده است و ساعات تفریح در دفتر مدرسه همیشه لحظاتی شاد و سر شار از نشاط می باشد


در طی مدتی که درکلاس ها حضور داشتم شاهد این جریان بودم که معلمان و دانش آموزان روابط صمیمانه و احترام دو جانبه برای همدیگر قائل بودند و ایشان در واقع به خوبی توانسته روابط عاطفی محکمی با دانش آموزان برقرار کند. (البته در بعضی زمان ها استثنا وجود داشت و معلم با دانش آموز با خشونت برخورد می کرد) چرا که معلم باید انعطاف پذیر باشد و متناسب با شرایط بر خورد کند.
به همین جهت دانش آموزان به راحتی مشکلات خود را با معلمان در میان می گذارند و با همکاری همدیگر به حل این این مشکلات می پردازند. ارتباط مناسبی بین معلم و دانش آموز، اغلب محور اثر بخشی معلم است. ارتباط مفید مستلزم آن است که معلمان از شناخت لازم و جامع، هم نسبت به موضوع درسی و هم نسبت به دانش آموزان خویش برخوردار باشد.
چنین امری می تواند پل ارتباطی بین دانش آموزان و موضوعات درسی باشد و معلمان را نیز قادر می سازد که موضوع درسی را به دانش آموزان خویش تفهیم کنند و مانع از ارتباط سطحی میان معلم و دانش آموز می شود. بنابراین روابط مبتنی بر محبت،احترام و باور متقابل میان معلم و دانش آموز می تواند بر گرایش انگیزشی دانش آموز تاثیر گذارد


تعدادی از دانش آموزان هنگام بوجود آمدن مشکلی برای دوستانشان به کمک او می پردازند. می توان که دانش آموزان با همدیگر روابط خوبی ندارند چرا که بارها شاهد این جریان بودم که در حین بازی همدیگر را می زدند و به هم آسیب می رسانند که البته این نوع رفتار از دانش آموزان ناشی از عدم تجربیات کافی و نرسیدن به تفکرات انتزاعی است و می توان نتیجه گرفت که دانش آموزان آگاهی کامل نسبت به این مسئله مهم را ندارند. اما علاوه بر این بعضی از آنها روابط دوستانه، صمیمی و به همدیگر کمک می کردند و هنگام بوجود آمدن مشکل برای دوستانشان به کمک آنها می پردازند اما همکاری معاون آموزشی در این زمینه بی دریغ نبوده است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com